lørdag 31. mars 2012

Verdenskart bukse

Dette stoffet har jeg hatt liggende i en evighet. Jeg kjøpte det i restekurv hos Åhlens tror jeg. Det er et kraftigere bomullsstoff, nesten sånn møbelstoff liksom. Heter det kanvas? Lerrett? Ihvertfall, ante ikke hva jeg skulle bruke det til, for det var ikke så stort  stykke. Jeg ville bruke mye av stoffet på en gang også, siden det var av hele verden, og bare en liten bit hadde blitt tatt ut av sammenhengen. Så slo det ned i meg, BUKSE, selvfølgelig Det gikk akkurat å lage denne buksa! Størrelse 92/98. Tok med så mye lengde i beina som stoffet tillot.

Jeg la mønstre slik at jeg fikk med meg "kjente områder" Og som hadde mange figurer. Asia og litt av Australia ble klipt bort, fordi det var ikke så mye figurer der (bare en panda omtrent) Hmm, forskjellsbehandling av de som designet stoffet eller? Fikk med meg nordpolen nederst på foten da. Du kan se rompa til isbjørnen ved siden av som jeg akkurat ikke fikk med hodet på.

Europa, Afrika og Brasil er forsiden av buksen, mens Canada og USA er på rompa. Egentlig har jeg lyst til å sy på en stjerne eller en prikk på Norge der vi bor og brodere HER BOR JEG! Hmm får se om jeg kommer så langt. Og så kan jeg si: "Hvilket kne slo du? Det i Brasil eller det i Afrika?" Eller "Har du vondt i USA/Canada"?



Størrelse 92/98
Eget mønster
Stoffer: bomullslerrett fra Åhlens
EGET BRUK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online